Το Επιμελητήριο Πειραιά τίμησε τον Μαρινάκη

- Για τη σημαντική συνεισφορά του στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και τον Δήμο Πειραιά

Κορκίδης: Η ελληνική ναυτιλία αποτελεί τον ισχυρό πυλώνα της εθνικής οικονομίας


www.fmvoice.gr
Τη συνεισφορά της ελληνικής ναυτιλίας τόσο στην εθνική οικονομία όσο και στην τοπική ανάπτυξη του Πειραιά υπογράμμισε ο Πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, Β. Κορκίδης, σε ομιλία του στην ημερίδα της Ένωσης Νέων Αυτοδιοικητικών Ελλάδος, στο πλαίσιο της οποίας απενεμήθη τιμητικό βραβείο στον Ε. Μαρινάκη.
Στον χαιρετισμό του, ο κ. Κορκίδης σημείωσε ότι η ελληνική ναυτιλία βρίσκεται σταθερά στην κορυφή του κόσμου, καθώς ο ελληνόκτητος στόλος αποτιμάται στα 99,82 δισ. $, ενώ η ναυτιλιακή βιομηχανία συνεχίζει να παίζει κεντρικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλιακή σκακιέρα αφού «η Ελλάδα είναι πρώτη δύναμη στα bulkers και στα δεξαμενόπλοια, δεύτερη στα πλοία μεταφοράς LNG (υγροποιημένου φυσικού αερίου), τρίτη στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τέταρτη στα πλοία μεταφοράς υγραερίου (LPG)».
Όπως υπογράμμισε ο κ. Κορκίδης, «πενήντα Έλληνες εφοπλιστές, μεταξύ των οποίων, βεβαίως, σε περίοπτη θέση και ο Βαγγέλης Μαρινάκης, ο οποίος τιμάται σήμερα και για τη σημαντική συνεισφορά του στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και τον Δήμο Πειραιά, αποτελούν, σύμφωνα με τη "Vessels Value", τους εφοπλιστές με τη μεγαλύτερη αξία στόλου».
Σημείωσε, δε, ότι ειδικά για την τοπική κοινωνία του Πειραιά η ελληνική εμπορική ναυτιλία, συντηρεί στο λιμάνι του Πειραιά, περίπου 1.400 εταιρείες, «οπότε διαδραματίζει πλέον σημαντικό ρόλο στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας, προσφέροντας ταυτόχρονα σημαντικό αριθμό θέσεων εργασίας».
«Πολλοί, θεωρούν, κατά τη γνώμη μου, αφελώς, τον κλάδο της Ναυτιλίας, κάτι, που δεν τους αφορά, αν δεν εμπλέκονται άμεσα οι ίδιοι. Το χειρότερο δε είναι πως, θεωρούν ότι από την ύπαρξη της ελληνικής Ναυτιλίας επωφελούνται μόνο οι εφοπλιστές. Αρκετοί, είναι αυτοί, που δεν κατανοούν τον βαρύνοντα ρόλο της στην σύγχρονη Οικονομία. Δυστυχώς, προσεγγίζουν την ελληνική Ναυτιλία με έναν άκρως επιφανειακό και εντελώς πρόχειρο τρόπο αποδεχόμενοι απλοϊκούς μύθους. Όσοι νομίζουν πως, αν χαθούν π.χ. τα ελληνόκτητα πλοία θα καταστραφούν μόνο οι εφοπλιστές πλανώνται «πλάνη οικτρά». Θα καταστραφεί το ελληνικό Α.Ε.Π. γύρω στα 12-15 δις δολάρια ετησίως! Πρόκειται για χρήματα που προέρχονται από τη Ναυτιλία και εισέρχονται ή ανακυκλώνονται στην ελληνική οικονομία ! Σήμερα, γύρω στους 250 χιλιάδες έλληνες ζουν από τη Ναυτιλία και τα επαγγέλματα, που διαμορφώνονται γύρω από αυτήν. Όλοι αυτοί θα βρεθούν στον «αέρα» συμπαρασύροντας στον κατήφορο αρκετές ακόμα εκατοντάδες χιλιάδες εργαζομένων, που ζουν από τη συνεισφορά όλων αυτών στην ελληνική οικονομία», σημείωσε ο κ. Κορκίδης.
Σύμφωνα με τον ίδιο, οι έλληνες πλοιοκτήτες και τα επιτελικά στελέχη τους - με βάση τις διεθνείς μελέτες που υπάρχουν - έχουν καταφέρει, παρά τον αυξημένο ανταγωνισμό από μεγάλες και αναδυόμενες οικονομικές δυνάμεις, όπως π.χ. η Κίνα - να πρωτεύσουν στο «μέγα της θαλάσσης κράτος», όπως αποκάλεσε το ναυτικό ο Θεμιστοκλής, ενώ με βάση τις μελέτες που υπάρχουν, το μέλλον τους προβλέπεται ιδιαίτερα πρόσφορο για τα επόμενα χρόνια.
«Για τη συνολική συνεισφορά της ελληνικής ναυτιλίας στο ελληνικό Α.Ε.Π. και την ελληνική κοινωνία είναι επιτέλους καιρός, σε αυτό τον τόπο, να πάψουμε να μιλάμε με συνθήματα και μύθους και να μιλήσουμε με στοιχεία, που δεν αμφισβητούνται», κατέληξε ο κ. Κορκίδης.